Метою курсу «Поетика» є: створення сприятливих умов для формування творчої особистості шляхом формування поетичної компетентності підвищення рівня оволодіння українською мовою; ознайомлення учнів з основними категоріями й поняттями методології творчості; надання можливості дітям проявити себе у творчості.
    Основними завданнями курсу є: прищеплення любові до рідної мови через поезію; сприяння розвитку в школярів мови, уяви, мислення, фантазії; виховання художнього смаку та естетичної культури учнів.
    Програмою передбачено розкриття багатосторонніх можливостей творчості, перехід від простих завдань до складних, підвищення здатності учнів мислити, поступово ускладнюючи систему образів.
   Вивчення курсу здійснюється за навчальним посібником: «Поетика», 1-4 класи, авт. Петровська Т.В. 
   Програма «Поетики» побудована таким чином, де поступово розкриваються секрети віршування, тобто ті поняття, без яких не можна навчитися віршуванню.
  Спочатку виконуються вправи, що допомагають дітям зрозуміти поняття рима і сприяють виробленню навичок  римування.
Вправа 1. Гра "Луна".
 Ідея: луна повторює слова або закінчення їх. Нехай і діти будуть трохи схожими на луну, що недочуває і змінює слова, залишаючи правильними лише закінчення.
Опис: учитель називає слово; діти, як луна, називають інше, що римується з ним.
Зразок: сонечко — ечко, жити - ити, калина - ина, діти -іти, крок - ок, коса -оса, рід - ід, сім'я - м'я, сніжок - ок...
Вправа 2. "Хто останній?"
Мета: поповнити ряд слів для римування.
Опис: до запропонованого слова треба дібрати якомога більше слів для римування. Чиє слово зву­чить останнім, той і є переможцем.
Зразок: кіт-дід, весна – красна, Жучка-онучка,білочка – гілочка,пташка-комашка 
Вправа 3. "Гра з м’ячем"
Опис: Учитель кидає м’яч  і називає слово, учень добирає до нього риму.
Зразок: ротик-котик, скибка-рибка, горобчик – хлопчик, дзвінок – урок, лежу - біжу
На уроках використовую ще такі види робіт: аналіз віршів, пошук  рими, читання чистомовок, відгадування загадок, добір слів, робота з деформованими віршами, слова-порівняння, фразеологізми,  слова, що вживаються у прямому та переносному значенні, розгадування кросвордів.
У другому   класі ігри підбирають дещо складніші, використовують картки-опори, маючи на меті  навчити сприймати зміст поетичного тво­ру й розуміти його.
Вправа 1. Гра "Нісенітниця".
Опис: знайти нісенітницю і редагувати вірш.
 
Картка 1
Лікар булки випікає,
Пекар хворих оглядає,
Комбайнер вірші складає,
А поет врожай збирає
 
Зміна слів
пекар
лікар
поет
комбайнер
 
Вправа 2. «Хлопчик – шкода».
 
Мета: хлопчик-шкода зіпсував гарні вірші свого товариша, додавши зайвий рядок.
Опис: учні мають вилучити з вірша зайвий рядок.
Картка 1
Я вибіг вранці на поріг
Й побачив всюди білий сніг,
Побачив кремовий пиріг.
Як довго я чекав на нього:
Санчата ж просяться в дорогу.
Відповідь
Я вибіг вранці на поріг
Й побачив всюди білий сніг,
Як довго я чекав на нього:
Санчата ж просяться в дорогу.
    У 3 класі діти мають виявити якомога більше фантазії й уміння. Вони вже вивчили основи теорії віршування і розрізняють стопи хорею, ямбу, хоріямбу, анапесту, амфібрахію, дактилю. Треба починати творити! 
Вправа 1.
Мета: наблизити дітей до самостійної поетичної творчості.
Опис: учні мають скласти вірш, використовую­чи слова-рими (за схемами ААББ, АБАБ).
Примітка. Спочатку можна давати пари слів, які викликатимуть певні асоціації, далі ускладнити завдан­ня, запропонувавши слова, які рідше пов'язуються тек­стом.
Картка 1
…сонечко
…віконечко
…спати
…вставати
 
Відповідь
Усміхнулось сонечко
У моє віконечко.
«Годі,- каже,-спати.
Час уже вставати!»
 
Картка 3
…хати
…мати
…казку
…ласку
Відповідь
Наче сонце, коло хати
Виглядає мене мати.
Чорнобривцям каже казку,
А мені дарує ласку.

 

Вправа 2.
Мета: ускладнивши завдання, дати більший простір дитячій фантазії.
Опис: подана одна пара слів-рим, другу пару діти добирають самостійно; визначають також схе­му римування.
4 клас. «Чарівник»
      Крок за кроком наші діти наближаються до справжнього дива. Вони й самі не помітили, як ста­ли майже чарівниками. Як чарівники за допомогою диво-палички змінюють світ, наші плеканці можуть помітити щось незвичайне, описати його в ху­дожній формі. Тільки в них немає чарівної палички! Не біда. Адже в них є чарівний поетичний дар.
Вправа 1.
Мета: передати зміст прочитаного віршованими рядками.
Картка 1
Коли мені сумно, я починаю співати.
Відповідь
Коли сумно, коли важко,
Коли гірко на душі,
Я співаю, наче пташка,
Наче пташка навесні